One reason,

Har nyligen insett varför man aldrig ska jobba med män. Eller, ja. Åtminstone inte nästanmän i åldrarna 17-19. Det är nämligen så att min skola, som oftast är en mycket bra skola, fixade ihop en idé där fyra elever skulle utgöra en slags mediabyrå dit folk kunde vända sig och så skulle de fyra eleverna fixa vad de nu ville ha; musikvideor, hemsidor, visitkort och whatever. Sounds good, huh? I vilket fall så fick jag en av de platserna, de andra tre gick till Jonas, Daniel och Sebastian. Vår lön för att vi ställde upp på detta skulle, förutom nyttiga kontakter, bli Hultsfredsbiljetter. Förutom en musikvideo, som filmkillen Sebastian fixade rätt snabbt och enkelt, var vår första uppgift att fixa hemsida, broschyrer och allt möjligt åt en kund. Jag, som vill lära mig skriva, fick uppdraget att uppdatera all text på hemsidan, vilket jag gjorde, med en hel del möda måste jag säga, mitt hår har nog aldrig varit så tunt som efter det...
MEN, tillbaka till det riktiga problemet... Det är nämligen så här att det visat sig att jag är den enda som faktiskt slutfört just min del av arbetet, och nu har de andra tre tröttnat och tycker inte att de har någon tid att lägga på byrån. TUMMARNA UPP FÖR DET SÄGER JAG, eftersom detta betyder att byrån läggs ner och jag får inga Hultanbiljetter, vilket i sin tur betyder att jag inte kommer att åka på en enda festival i år eftersom jag lagt mina pengar på en Berlinresa istället... Och tjejen från Hultsfred som hörde av sig och undrade om jag ville jobba har inte hört av sig igen, så det verkar kört på den delen med. Så, för att slå fast mitt budskap;


JOBBA ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG MED MÄN!

Tack för mig, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0