Lökpaj och andra konstiga Kalmargrejer,

Hey, hey, hey - som Peter Settman och Fredde Granberg sa i Snutarna. Lånar lite internet av grannarna, tur att de inte misstycker. Härlig dag idag, den började till och med att jag kom i tid till skolan (!) och blev ju faktiskt inte sämre av jobbmailet från Hultsfred... Matten och svenskan var väl kanske inte överdrivet jättekul, men jag menar - det har ju funnits sämre dagar?
Somnade visserligen på soffan så fort jag kom hem, men Jess räddade mig från att sova bort eftermiddagen genom att ringa och be att få låna min mobilladdare, så det blev kaffe och That 70's show, och sen var det dags för mig att handla och laga mat. Hittade en snygg ViktVäktarbok som jag bestämde mig för att slå upp och bara ta första bästa recept som dök upp. Första bästa recept som dök upp var tyvärr lökpaj, men jag är inte den som är den tänkte jag och började skala ett kilo lök (Tacka gud för matberedaren, annars hade jag nog fortfarande suttit och gråtit!). När pajen väl var fördig smakade den... Lök. Konstigt nog... Men anyway, med lite sallad och ett glas mjölk gick den ner.
och nu borde jag väl plugga, fast jag känner mig nästan mer pepp på sömnen. Fast inte ens jag kan väl få allt jag vill jämt och ständigt?!
Imorgon tänker jag nog träna. Om jag nu orkar, det beror på betyget jag får på psykologiprovet, men Björn gav ganska schyssta vibbar om utgången. Orkar jag blir det troligtvis gym + yoga, det känns ju pinsamt så länge sen det var jag var på gymmet nu - men kanske, kanske att jag kan komma igång igen - jag vill ju inte vara Valrossen på Stranden -08 liksom..?
Men nu är klockan elva, och jag ska ägna en minut åt pluggande och kaffedrickande för att veta säkert att jag kommer att vara sjukt trött imorgon. I helgen måste jag se Heartbreak Kid med Malin Åkerman också, träffade nämligen Lotta idag som hade sett den med Obim (?), och han hade sagt att brunetten som Ben Stiller blir kär i ser ut precis som jag kommer att göra om några år, om jag färgar håret mörkt.
Nu har jag ju i och för sig inte sett killen sen jag var en si så där sju, åtta år, men Lotta var ju inte så länge sedan jag träffade och hon höll ju faktiskt med... Hoppas inte den där brunetten är för ful bara... Haha!

(P.S. Jag hoppas att det är ett aprilskämt att Angelina Jolie och Brad Pitt tänker adoptera en åttamånaders bebis från Mönsterås för att hon liknar Ingrid Bergman i Casablanca... För om det är sant kommer jag för alltid förbanna det faktum att jag är född 16 år och två månader för sent och att jag inte alls ser ut som Ingrid Bergman i Casablanca..!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0