The Island

Som en del kanske förstår av rubriken befinner jag mig för ögonblicket hemma hos mamma och pappa på Öland. Det är faktiskt så att jag ska vara här ända tills imorgon eftermiddag.
Åkte hit redan igår, med en början på nattbussen från Ågestavägen klockan halv sex på morgonen med riktning mot T-centralen, Store&Coffee (heter det över huvud taget så?!) och Arlanda Express.
Dumt nog sov jag inte på vare sig bussen eller Arlanda Express, utan satt och läste en bok och med fyra timmars sömn är man inte alltför pigg - men, men jag sover väl på flyget då tänkte jag. Dumt nog tar bara flyget 50 minuter och jag tycker om känslan av att vara 8000 meter över marken alldeles för mycket för att kunna somna under den tiden.

Kom i alla fall fram till Kalmar utan nödlandningar o.s.v, trots att jag flög med SAS. :P haha. Åkte buss hem till Öland, mamma och Lovisa mötte mig i Köpingsvik, åkte hem och överraskade de flesta utom pappa - som det var meningen att jag skulle överraska, men Peter hade försagt sig och röjt hemligheten - och så blev det kroppkaksfest med både kända och okända människor ur släkt och annan bekantskap.
Gästerna gick vid femtiden, vid halv sex gick jag och la mig för att vila en stund - något jag inte hunnit med, kunde ju alltid skylla på jetlag annars, haha!
Vaknade vid halv tio i morse, sexton timmar efter att jag la mig i "bara en halvtimme"! Som tur var ställdes ju tydligen klockorna om till vintertid idag, så jag kunde ju alltid säga att jag "bara" sovit i 15 timmar!

Trots den långa sömnen har jag varit helt sjukt trött idag, men blev något uppiggad när Lollo tipsade mig om en superb sida:
http://www.iwanexstudio.com/
Gå in på deras potfolio och bli chockad över hur normala kändisarna ser ut i vanliga fall! Man kan också ladda ner en gratis demoversion av ett professionellt retuschprogram från spalten bredvid sidan; Måste dock varna för att det blir väldigt plastigt. Lägger upp en bild för att visa vad jag menar...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0