Praktik del XIV : Torsdag 25.10.2007

Idag fyller pappa år, och jag kom itll och med ihåg att ringa i morse! Hahah.
I övrrigt var morgonen rätt kass med missade bussar och tåg, förseningar och allt sånt där som man hatar när man lyckas med det omöjliga - att försena sig trots att chefen sagt att man får börja när man vill... :P

Gårdagen var dock mycket bättre! Fick ett mail av Ulrika (som för övrigt sitter precis bredvid mig på kontoret :P) om att vi ska överraska Annette eftersom hon fyller 40 men åker till Marbella för att fira det. Så vid 16-tiden hör jag hur Katarina berättar för Annette att mötet som pågått under dagen har blivit helstruligt, och Britta har kommit till mötet från Göteborg för att fixa en massa, så skulle Annette kunna stanna till fem eller något sådant? Annette lät väl inte jättepositiv till detta, mengick med på det i alla fall.
Så vid tjugo i fem stormar Britta in på kontoret och skriker att alla måste in på Katarinas kontor för att en katastrof har intrräffat! Så alla går in dit, och precis när det ser ut som om Britta ska börja prata stämmer vi alla in i "Ja må hon leva..." och så är det champagne som öppnas, och efter en stunds minglande går vi vidare till Ballbreakeer där vi ska ha 3-kamp i golf, jakt och bowling och dessutom ska äta middag. Golfen och Jakten var såna där visuella grejer där du till exempel står med en golfklubba och svingar för att skjuta iväg en boll, och så ser man hur långt golfbollen flyger. Jakten och golfen behöver vi inte prata om - men bowlingen!  Den var ju helt kanon :D Första "kastet" fick jag bara ner 3 stycken käglor, men sen! Sedan fick jag Strike två gånger på raken och plötsligt låg jag i ledning. :D Jag som alltid har varit kass på bowling. Det går inte riktigt lika bra efteråt, men på andra rundan precis när jag har jätteont i armen och knappt orka röra den, vem får inte en strike till om inte jag, Kajsa Persson-Berg?! Kändes så totalt helskönt  så jag vet inte vad, men i alla fall, det behövde jag, för trots att jag låg bra till i bowlingen så kom jag ändå på delad sistaplats med Katarina totalt sett....

Dagens eftermiddag slutade rätt lyckligt ändå tack och lov..! För det första var det ett jättelångt möte som tog upp hela dagen, ett skönt avbrott i vardagen + att jag fick tid att måla lite och sådant. Fick också veta att jag ska fota hela representantskapet. Efter detta möte insåg jag att Annette ska ju till Marbella en hel vecka och då sa hon att jag kan använda hennes dator hela tiden som hon är borta , vilket betyder att jag på några sekunder gick från att ha världens äldsta stenåldersdator (nästan i alla fall!) till att ha den nyaste på hela kontoret. Lyx!
Klockan 3 åkte Britta, Katarina, Ulrika och jag iväg til Hägersten för att utnyttja hälsobidraget som avdelningen fått, och som de använt för att boka in allihop på en tre gångers buggkurs. Annette mötte oss där, men Niklas och Toias skyllde på att de behövde jobba lite så de följde inte med. Fegisarna...
Hur som helst så var det hur kul som helst eftersom ingen hade en aning om vad hon gjorde och inte fanns det några killar heller utan det var jag, Annette och läraren som fick börja föra, och när vi sedan skulle byta kändes allting helt schizofrent, men nyttigt kändes det!

Fest på lördag dessutom. Lycka! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0