Praktik del XII (fortfarande) : Kväll

Trots att det såg mörkt ut med sysslor för mig idag slutade dagen på Arla Foods riktigt bra! Carol mailade mig nämligen vid halv elvatiden och sa att Martina, som är redaktör för mjölkpaketsbaksidorna, var tillbaka bara för dagen mellan två sjukskrivningar, och hon skulle gärna träffa mig sa hon, så jag ringde och bestämde träff med Carol som har sitt kontor nästan precis bredvid Martina och så gick vi dit tillsammans och Martina sa att jag kundeåterkomma efter lunch, så medans jag väntade på henne visade Carol mig var Arla Forum sitter, och så fick jag vara där ett tag och se hur det går till när tjurskallar ska ringa och klaga på produkter eller när snygga bagare ska be om ett recept (ja, ja... Jag vet att jag inte såg honom genom högtalarfunktionen på telefonen, men rösten var snygg och han frågade vad en fondant var - så jag tog för givet att han var snygg!)
Dessutom fick jag lyssna på när en annan tjej blev totalt sågad av en riktigt elak gammal gubbe - tur att hon inte tog det personligt, istället satte hon på högtalaren så att alla på kontoret skulle få höra, och så satt hon och asgarvade så tyst hon kunde! :D
Vid halv tolv gick Carol och jag ner och åt tilsammans, matsalen på Lindhagensgatan är helt sjukt bra! Tyvärr, kanske jag ska tillägga, kommer se upp som en uppblåst ballong som gått fel på väg till ViktVäktarmmötet och hamnat på Anorektikernas blifriskgenomattdrickagrädde-kväll...
Klockan tre var jag hos Martina igen, vi tog en kaffe och pratade massor om min skola, mjölkförbrukning och hur sega företagen som gör kartongerna åt Arla är. Visste ni förresten att alla Arlas paneler (d.v.s. baksidorna på mjölk-, fil- och yoghurtpaketen) blir exponerade 3 miljarder gånger per år?
Helt sjukt mycket, det är tur att Arla inte använder det till kommersiell reklam för då hade man nog varit sjukt trött på mjölkpaketen nu...
Dessutom fick jag veta en massa om hur det går till med korr.-rundor, insamling av information och allt möjligt - men det rligaste var nog att gå in på Martinas rum! Det var liksom kaos på ett bra sätt, pappershögar låg överallt (och inte bara typ fem papper per hög, utan här pratar vi högar) och i hennes bokhylla var det väl kanske tio pärmar som trängdes för att få plats medan resten av den halvväggstäckande hyllan var proppad med visningsexemplar av en massa olika hopvikta mjölkpaket och allt vad det var! Det fanns till och med ett Lättmjölksppaket från den tiden då Arlakossan hade texten längs sidan och två streck under sig - innan fusionen vill säga! Helt sjukt!

Men nu är klockan tio över tio och jag ska faktiskt gå och lägga mig extra tidigt idag, tror Johan har smittat mig med förkylning nu igen... Det kan dock inte förta min lycka över att jag inte bara kom ut en runda på stan idag, utan även provade lite kläder! Nu ska jag bara se om Konsumbutiken vill ha någon som hjälper till i kassan några timmar per dag efter mitt jobb så kanske jag till och med kan köpa något :P haha! Näe men, skämt åsido, jag måste fixa något sätt att skaffa fram pengar. Känns lite sådär halvjobbigt faktiskt... :(
Godnatt.


Kommentarer
Postat av: mamman

man tjänar pengar (ganska mycket!) på att mjölka kor på helgerna

2007-10-24 @ 00:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0