Praktik del XI : Måndag morgon

Sveper just nu en andra kopp kallt kaffe inom en och en halv timme och försöker hålla uppe huvudet trots tyngden av Icapåsarna under ögonen. Är extremt trött idag, mestadels på grund av att jag försov  mig och inte hann äta frukost som en nyttig människa utan fick ta en kaffe och macka i farten på stationen. Helgen var i alla fall bäst. Uppsala är ett ställe att tycka om! Dessutom har jag chockat pappa genom att ha ridit 4 hästar och mocka stallet på Stabby två dagar i rad. Hann till och med stå och laga mat, sedan kände man sig enormt duktig (:

Kerstin och jag tog dock i lite i överkant med matlagningen igår, Kerstin var stensäker på att det skulle komma typ 10-15 personer till pizzamiddagen vi fixade, så vi gjorde 4 hela plåtar, och sedan var det ändå bara sex personer som åt! Lasse och Petronella var nämligen och spelade curling (ehh?) och Kalle påstods vara på jobbet, men frågan var om han var i form för det efter lördagskvällen? Haha!

Den sistnämnda kom dock in senare under kvällen, och startade den sedvanliga utfrågningen om familjen Persson/-Berg. Mestadels bestod intervjun av frågor om huruvida jag eller någon av mina systrar har pojkvän... Jag fattar inte hur den familjen kan vara så besatt av att ha förhållanden och att gifta sig?!
(- Har du pojkvän?)
(- Shit Kajsa! Du kan ju göra pizzadeg på riktigt, du kommer vara gift innan du är 25!)
(-Eh, ska du bo i stan? Hur ska du kunna bli gift och ha barn då?)
Men, men. Det är fortfarande den familj jag tycker mest om att hälsa på hos, förutom min egen då...

Att rida var dessutom helt okej kul, har inte suttit på en häst på två år, om man inte räknar Bamse då när jag får springa ikapp honom och hoppa upp på honom i farten för att få in honom från hagen, men han är ju så liten att han kanppt är en häst, han är mer som en förväxt hund man kan gå runt med.
I och för sig var det ett bra tag sedan jag satt på honom också...

På torsdag fyller pappa år, typ 25 eller något (^^, haha) och jag tror faktiskt att jag vet vad jag ska köpa (: Och nu ska jag nog börja med lite skolarbete, snart ett möte med koncernkommunikationsavdelningarna i Danmark och allt det där... Efter det har jag förhoppningsvis någon arbetsuppgift att sysselsätta mig med. (:

P.S. Jag tycker att det är helt sjukt kul att Ebba von Sydow inte alls är portad från Stureplan i 3 år. Nu är det 10 år. Haha! Vilket straff alltså, inget Stureplansfestande innan du är gammal och rynkig (eller ja, medelålders i alla fall). Modepinglans liv blev säkert förstört. Duuh.

PPS. Idag är det fem månader tills det är ett år tills det är två år tills jag är tjugo! (Vad jag vill ha fram är att den 22 mars fyller jag sjutton :D)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0