Praktik del VI : Helgen

Det är helt himlastormande skönt att vara ledig en hel helg för en gångs skull! Har kunnat vara ute och ränna två kvällar på raken nu, något jag nog aldrig har gjort tidigare i mitt liv. :O
Gårdagen förvandlades nämligen på tre sekunder från en lugn hemmakväll med en bok och datorn till en utekväll med Johan och hans kompisar hos Richard. Helkul med spel som Med andra ord och lite allt möjligt. :D Kom i och för sig hem redan vid halv elva eftersom Johan började jobba vid åtta i morse och alla skulla dra vidare till O'Learys, men det var kul så länge det varade :D

Imorse protestsov jag därför ända till elva, trots att jag vaknade 07.25 och fick tvinga mig till sömns igen... Åt sedan lite frukost och tillbringade typ en timme till att testa nya foundationen och scarvsen m.m. Lyssnade på Kents nya album också - mycket bättre än jag trodde!
Cirkus ett, två någon gång stack jag in till stan och Hötorget där jag träffade Karin, Tina och Ingrid (-er :S) och så tittade vi lite runt, mamma kan dock vara lugn, jag köpte ingenting. Tyvärr.

Vid kvart i fem var det sedan samling i entrén till Hotell Mornington där vi skulle äta middag med busslasten som var på teaterresa med Karin och Tomas. Snajsigt värre var det även om jag tyckte synd om den ensamma servitören... Efter middagen bar det av till Oscarsteatern där vi tittade på Singin' in the rain, helt sjukt bra var den!

Nu är klockan kvart över ett och jag ska sova, ska nämligen upp vid nio och åka till stan! Den här gången blir det nog lite  fler utgifter har jag en svag aning om, ifall jag nu inte åker till Djurgården och går på den årliga chokladmässan förstås!

Och Jasmin, självklart kommer jag till Uppsala! Troligtvis på fredag och så ska jag sova på Stabby tills på söndag :D Annars går det rykten om att du och Jenny tillbringar en massa tid här så vi kanske kan ta en fika någon dag? För att få ett avbrott i vår annars så fikabefriade konditorivärld.... :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0