Praktikens näst sista del.

Jag känner mig nedröstad - självklart ska vi väl hitta på något som systrar allihop istället för att slösa bort en massa pengar och stress och inte ha en aning om vad folk vill ha i julklapp?
Eller, som Fia sa, jag får istället fynda något till mig själv istället för att ge bort alla fina saker till henne ;D
Nej men, skämt åsido, så låter det jättekul, så länge det blir av (:

Sitter just nu på kontoret och är smått desperat - älskar i och för sig mina nya kläder och blir glad varje gång jag ser dem - men vad ska jag göra åt min nu desperata situation med plånboken?! Mamma, om du läser det här - kan jag få 115 kronor till ett 3 dagarskort till tunnelbanan alternativt 135 kronor till ett 7-dagars?

I övrigt har inte mycket hänt här - red Opera igår och det gick helt åt helvete, milt sagt, i traven gick hon jättebra i form, men det var helt omöjligt i skritten - känns ju fint att jag glömmer hur man rider en häst på bara 3 år... Fick lite smått panik dessutom av att rida i ett ridhus med sjuttioelva hästar där alla gjorde vad de ville och ingen brydde sig om ridhusreglerna med skritt innanför spåret och högertrafik, det var till och med så att Peter var förvånad över hur odisciplinerade ryttarna var, så det ändes ju fint (:.
Jag gav i alla fall upp efter 20 minuter med skritt och trav, Opera fick ju åtminstone jogga lite istället för att bara stå still som hon antagligen gjort annars när Carol åkte till Danmark och medryttaren inte kunde komma...
Efter att ha mockat och ryktat åkte Peter och jag till Maxi och snabbhandlade - bruden i kassan verkade dock inte fatta det utan var hur seg som helst och kunde inte få in priset på en A-fil (13 kronor kostar den, till och med en filhatare som jag kan ju sånt?!)
Därefter åkte vi hem oc hgjorde kycklingsallad med cashewnötter och avocado - överdoserade dock så att jag, nu när jag är ensam i huset, kommer få äta sallad till frukost, lunch OCH middag...

Idag har jag lyckats sätta ihop ett diagram över skummjölkspulver och sånt, har dessutom  bara druckit en kopp kaffe - duktig brud!
Imorgon är sista dagen, det känns ju hemskt :( men på lördag kommer Karin, Eliana och Karo hit, och då ska jag få träffa dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0