Lektionsblogg : Friday night at the drive-in bingo 2

Klockan är nu 14.11, och mitt huvud är plötsligt fyllt av tankar och något annat, som kanske inte kan kallas idéer men åtminstone är ganska närbesläktat.
Efter lunch gick Hassel och jag till Konstmuseet, något jag gjorde rätt ovilligt eftersom jag aldrig någonsin har gillat att gå inne i ett övergivet rum och försöka förstå en mening med en massa tavlor när man egentligen bara är där för att titta på tavlorna. Men på sistone har jag faktiskt börjat förstå att det sitter inte någon vakt bakom den där kompakta väggen och tittar på en och asgarvar åt att man är så tragisk att man bara tycker om tavlorna, men inte förstår vad de ska säga.
Tavlorna var självklart fantastiska - de flesta i alla fall, som vanligt fanns det en del obskyra exempel men det man inte gillar kan man alltid blunda för när det gäller sånt här!
Fastnade för en tavla av Torsten Ridell, bara en massa svarta rutor mot en vit bakgrund, men det är sånt som fångar mig. 

När vi gick ut fick jag också se en lapp på anslagstavlan om volontärarbete i Afrika, och den snälle mannen i kassan kopierade den åt mig. Och vem vet? Kanske slutar jag dyka upp här någon gång nästa vecka och sticker dit istället? Det kändes i alla fall väldigt lockande, och skulle vara hur häftigt som helst att ha som projektarbete, men eftersom man är borta ett helt år är det troligtvis omöjligt om man inte tar ett sabbatsår...

Nu ska jag snart åka hem och sova mest - inte ett dugg plugg för att vara ärlig :D
Möjligtvis lånar jag en kamera och försöker fota i helgen, lära mig lite inställningar och sånt, kunde ju vara kul om jag ska på innebandymatch imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0