Inlägget som aldrig borde blivit skrivet.

Fråga Kolon : Hur kunde Daniel åka ur Idol?
Den enda människa som kunnat få mig till att följa ett så urbota dåligt program är nu borta ur rutan - för ett tag i alla fall, han lär ju inte få vänta länge på albumet så sjukt bra som han sjunger...
Sitter här och är helt upprörd över kvällens Idol, något jag aldrig trodde att jag skulle säga eftersom jag hatat programmet från start, men den här Daniel bara dök upp i rutan när jag, inte helt frivilligt må jag säga, satt med Lollo och såg på ett av auditionavsnitten - och liksom förtrollade hela programmet.
Missförstå mig rätt nu - det var inte utseendet jag föll för, inte heller kläderna (fast stilen är schysst!) utan sättet att sjunga som om det är det enda man behöver göra för att världena ska fixa sig.

Dessutom var jag för några sekunder helt övertygad om att denna schyssta gitarrspelande snubbe var Mats the baker, min medarbetare och, möjligtvis något han inte vet om, min bästa mentor när jag mådde som sämst innan Viktorias begravning.
De båda männen var inte bara lika till utseendet utan pratade även likadant, så innan jag fattade att det var två olika personer hade jag bestämt mig - jag skulle följa en såpa.

Och jag måste säga att jag har varit helt okej duktig på att följa mitt löfte - när jag missat programmet har jag till och med varit inne på Youtube bara för att se framträdandena för kvällen.
Ja, ja - man får väl hoppas på att första albumet inte blir någon sån där kommersiell skitpop som spelas på alla reklamfinansierade radiokanaler och till och med lyckas smita in och skita ner hela P3:s spelningslista.

Nu ska den här bruden i alla fall sätta sig och se på Heroes, egentligen borde jag sova så jag orkar skriva ergonomirapport och städa mitt rum (som f.ö. ser ut som om det inträffat en kärnkraftsolycka i - men det är chill, jag har satt upp en varningsskylt på dörren!) men jag vill inte! Skippade ju åtminstone en fest för att åka hem till mamma och pappa bara föratt göra pappsen lite glad så ajg borde ju få vara upp extra länge i natt! ;P
Uppdraget lyckades förresten - när pappa kommer in till vardagsrummet och har tagit med en kopp kaffe åt en, då vet man att han är riktigt lycklig över att man är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0