onsdag, multimedia

Kom just på att jag inte har bloggat sedan i söndags, inte konstigt att jag har huvudvärk när jag itne skrivit någonting på typ tre dagar?! Jag kan riktigt se nätdammet som samlats i hörnorna här på bloggen... :O 
           Sitter i alla fall på multimedian och har gett upp tanken på att uträtta någonting ordentligt med min stackars julkalender. Inte nog med att det var svårt att hitta inspiration till de 4 av 12 animeringar jag skulle göra - nu har Flash börjat ta bort knappar för mig också?!
Jag hoppas att det inte gör för mycekt om jag snart slänger min dator i golvet... 
           Veckan har i övrigt varit helt okej, i måndags hade Hassel och jag studiofotografering, hon skulle fota mina ögon till sitt mediaprojekt, men det slutade med att vi fortsatte med hela studiofotograferingen, något som gick ganska vilt till när jag stod framför kameran.
Mina tre timmars sömn den natten kombinerat med en kopp läskigt starkt kaffe hade en rätt intressant inverkan på modellen, haha! Vi lyckades nog ändå få till något hyfsat fint foto tror jag :) 
           Skoldagen i måndags var annars bara ett engelskaprov på alla glosor vi haft i år, och en book review där vi pratade om våra engelska böcker vi läst i höst. Och ja, jag fuskade - Lipstick jungle läste jag på väg hem från usa för ett år sedan och runt min födelsedag, inte nyligen, men jag kan den utantill ändå så det spelade egentligen ingen större roll... :)
           Efter skolan åkte jag först hem och åt - min oerhört goda rätt bestod av: 4 broccoligrenar, lite ärter, majs och paprika-blandning och en burk tonfisk, det var första gången jag på riktigt kände mig som en student ensam i Kalmar! Näringsrikt måste det ju i alla fall varit!
           Vid femtiden åkte jag ner till Baronen för att träffa mamma som skulle leta julklappar och skriva under lite papper åt mig. Ett tag där blev jag rätt så sur på henne, hon som ska vara en sådan miljöaktivist (miljömedveten i alla fall!) försökte bara tjata in mig på att jag skulle önska mig en massa saker i julklapp hela tiden, något som jag inte förstod meningen med eftersom jag sagt att om jag får åka med till Paris i vår så tar jag det som en julklapp, annars önskar jag mig bara pengar - eftersom jag redan har alldeles för mycket prylar osm det är, skiten bidrar ju ändå bara till ännu mer miljöförstöring. 
           Stämningen lättades dock upp rätt snart, mamma är rätt kul att shoppa med. Träffade Fia på Baronen också :) Hon var där med en kompis, bruden har fått sin kamera stulen på en fest, någon idiotisk brud ade tagit den, tyckte riktigt synd om Fia, den där kameran var väl hennes livs stora kärlek tror jag...
           I alla fall slutade mamma och jag dagen som vänner, och jag åkte hem och krockade nästan med Jess i dörren, hon hälsade på Lollo - hade varit och köpt mina julklappar (som jag ska få i dag förresten!), Lollo hade fått veta vad det var och utlovade en glädjeattack från mig, sounds nice!
           Igår var det bara matteprov och svenskaprov - måste skryta med att jag var den enda av de i klassen som gjorde provet som klarade de två uppgifterna, sjukt fint kändes det - börjar äntligen få grepp om de där räta linjerna och koordinationssystemen. :) 
           Efter matteprovet tog Fredrik mod till sig och frågade Camilla om inte han kunde få göra svenskaprovet innan lektionen eftersom han inte ville sitta och vänta flera timmar på bussen, och när Camilla hörde att vi var fyra stycken som vilel göra så gick hon med på det. Provet innehöll bara essäfrågor, sånt är så himla kul när man gillar ämnet, och renässans och upplysning råkar vara himla kul enligt mig!
Anyway, jag skrev provet på en timme och en kvart, därefter slöt jag upp med Lollo för en runda på stan där jag köpte en julklapp till Matilda från mamma och pappa, en sjukt fin stickad kofta med stora grå knappar från Lindex! '
           Jess och Fia kom över till lägenheten på kvällen, skulle låna tv:n för att se på Bones - ganska segt avsnitt igår, vi vill ju att Brennan och Booth ska bli tillsammans någon gång! Det verkade dock som om det är på gång nu - kanske nästa avsnitt?! :)
Idag blir det kyrkavslutning nu efter lunch, sedan shopping med Lollo, Jess och Louis. Därefter ska jag sticka till Britta och önska God Jul. Imorgon, fredag och lördag blir det jobb, fast imorgon börjar jag inte förrän tre på eftermiddagen så det blir nästan bara till att städa och sedan stänga.
           Förhoppningsvis ska jag väl blogga lite innan jul, så jag tänker inte önska god jul till någon än. Nu ska jag gå och käka lunch faktiskt.


Kommentarer
Postat av: sofia

lite av min kärlek var det faktistk :(

2007-12-22 @ 00:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0