Fredag 7/12 2007

Jaha ja.
Nu är det meningen att jag ska skriva en massa grejer om hur mycekt jag känner att jag uppnått på den här lektionen, och hur stolt jag är över mig själv för det.
Den idén känns dock inte som om den funkar för mig idag, men Hassel och jag har åtminstone bestämt oss för att vi ska dela på oss och fota sånt vi känner berör oss för att sedan återförenas vid en fotoutställning - om bilderna nu passar ihop.
Eventuellt delar även Lollo utställningslokal med oss.

Tidsplanen ser därför ut som denna med nio veckor kvar - jullov inkluderat.
v. 1 Fota
2. Fota
3. Leta efter utställningslokal,Fota
4. Fota
5. Fota
6. Fota
7. Redigera
8. Redigera
9. Fixa med utställning

För skolans bästa hoppas jag verkligen inte att vi är lediga några fler fredagar...

Men nu känner jag att jag knappt orkar hålla ögonen öppna, och ännu mindre sitta och knattra på dessa små svarta fyrkanter med bokstäver på som brukar kallas tangenter, så jag täntke ta mig en kaffe och piggna till inför mitt otroligt långa tvåtimmars arbetspass efter skolan.
Möjligtvis ska jag läsa lite Digitalfoto också så kanske jag till och med kan klura ut den stora hemligheten med bländare, slutare, iso och allt det där som låter så enkelt i teorin men är helt omöjligt att på ett snabbt sätt fixa när man sedan står med den satans svarta lådan i handen.

Innan jag går måste jag dock tillägga att även om inte jag varit speciellt  kreativ idag har jag varit en enorm kreativ källa åt alla som på något sätt haft en kamera i handen under dagen. Det finns nog inte många av skolans kameror som inte innehåller minst en bild på mig, men det är en helt annan historia - nu ska jag snart till jobbet och städa lite grann för att sedan sticka tillbaka till Kalmar och käka julmat för första gången i år.

Lägger upp två av alla de bilder som blev tagna idag för att bevisa att jag inte ljuger - just de här bilderna är tagna av Lollo.


Kommentarer
Postat av: mathias

utställningslokal...ja, var? hmm, borde kollas upp lite mer i tid och prarallelt tror jag.
fota, fota, fota...men vad? lägg in i tidsplaneringen: research, tänka om, hämta info, tänka om, grotta in sig i ämnet, tänka till, ja du fattar.

ps. grymt kul att läsa din blogg!

2007-12-09 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0