December 29, 2007

Äntligen är julen slut! Ja, inte i religiös bemärkelse alltså, men sett från min, kristet döpta och konfirmerade, ateistiska sida så är den totalt finito.  Inte en snöflinga har setts till, mat överallt och jag missade schackfärgen på Kalle Anka, så man kan nog säga att julen har varit ungefär som vanligt - med undantaget att det itne varit ett enda bråk trots att hela familjen (ja, alla åtta plus Fias Johan såklart!) var samlad på julaftonen!
Skumt.
Trots att jag avsade mig julklappar, passade mamma och pappa på att ge mig den utlovade matberedaren som jag ska ha i Kalmar - det låter kanske som en sjukt torr julklapp, men jag som älskar att baka och laga mat behövde en för min inspiration till bakning liksom dog när jag kom till Kalmar och insåg att om jag ville ha färskt frukostbröd på morgonen skulle jag bli tvungen att  göra det för hand. Värdelöst.
Fick lite pengar också, och sjukt söta döskalleplåster av Lollo - som inte skulle ge mig någon present, men tydligen tycker att jag är rätt klumpig. :P

Julafton passerade alltså väldigt lugnt förbi, och på juldagen fyllde Lollo 18, och fick enligt hennes egna önskemål, som varje äkta Bauer, en extern hårddisk på 500 Gb...
På kvällen kom släkten och firade henne, mest släkt från pappas sida, men även moster och Britta kom - det var sjukt nice!

Annandagen ägnades åt mellandagsrea i Kalmar med Ida, äntligen hittade jag drömstövlarna! Dessutom ska mamma betala dem åt mig så för mig var de gratis! Och som vanligt när jag är lös på stan gjorde jag av med minst 1000 spänn för mycket - men det var så sjukt värt det att jag nästan tappar andan!
Förutom stövlarna inhandlades nämligen ett kompinerat äpplehalsband/klocka, en partytopp, en halsduk, ett par dieseljeans (sjukt värt det 50%, så de kostade bara 700! :D) och lite andra grejer.

Efter annandagen blev det jobb, trodde att jag bara skulle jobba nio timmar, men blev plötsligt väldigt trött när jag upptäckte att det var elva timmars jobb som skulle klaras av... Rasten blev det ju sådär med - Rosita lovade att stå i kassan så att jag kunde sitta ner en halvtimme i sträck (något jag börjat kräva att få göra de där långa dagarna eftersom jag blir så trött annars) men som vanligt försvann hon med Isac, så jag fick ändå springa upp och ner varje gång det kom en kund...
Efter jobbet åkte vi till Fia och Johan och lämnade tomtar och drack kaffe och sedan var det plötsligt igår...
Igår jobbade jag bara från sju till elva, eftersom jag sa att jag kunde hoppa in så att Louis slapp jobba en elvatimmarsdag och sedan åkte jag och klippte mig!
Eftersom jag bara skulle klippa topparna försvann ju i vanlig ordning en decimeter av det, och sedan rullade vi upp det på spolar för att se hur jag ska se ut på nyår. Fick typ världens Hollywoodlockar - något jag passar sjukt bra i, hade jag kunnat agera skulle jag nog skippat skrivandet och satsat på filmen istället!

Och nu är det plötsligt idag och jag har firat min lediga dag med att övningsköra med Bettan, något som är lika kul varje gång. :) Idag gav vi oss ut och körde tre varv på Annarundan och sedan befann vi oss plötsligt på "stora vägen" med mig bakom ratten, något jag inte gjort sedan helvetesrundan med pappa då jag höll på att döda oss båda.
Den här gången var dock mycket lugnare, Bettan är på något vis mer pedagogisk. Dessutom var det kul att öva på tvärnitar, ett nödvändigt kul när man bor på landet och riskerar att få ett rådjur på vindrutan och en mosad hare under bilen varje gång man ger sig ut på vägen.

Nu ska jag dricka kaffe, har mockat stallet, lyssnar på ekot i p3 och tvättar. Imorgon är det personalfest och dagen efter det är det nyårsafton! :D härligt värre :)


Kommentarer
Postat av: Tina

Tack för plåstret! Har slutat blöda efter "toppningen". Lekte Kajsa idag med papiljotter i håret på morron, Tobbe är ju van med det mesta efter några år med mej nu så jag är fortf. gift!! Jodå- lockarna blev ok....nyår here I come! Kramis :)

2007-12-29 @ 21:37:47
Postat av: Syster Fia

Roligt att från att inte ha setts typ alls...till att hux flux ses många gånger på kort tid :) Skulle bli jätteglad om du kunde maila över vårat fina familjefridfullapoträtt till oss här =) Kram på dej och hoppas att nyåret blev bra

2008-01-01 @ 12:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0