Stoppa mig, någon?!

05.17 och jag kan inte somna. Det här kommer stå mig dyrt när jag ska upp vid nio för att vara ur vägen för städteamet med sina professionella Nilfisk-dammsugaren - inte bara bäst på marknaden, MEST HÖGLJUDDA MED... Eller, okej. Nu var jag orättvis, men jag är ju fortfarande tonåring, dessutom av det kvinnliga könet, och kan därför skylla på hormonrubbningar som orsakar ett humörsklimat kyligare än en lyktstolpe i januari så, yeah, try to stop me.

Fast, ska jag vara ärlig är det rätt skönt att ligga i en för stor The Hooterströja (bandet, inte restaurangen. Fast bandet är för övrigt inte superbt det heller) och se Hannah Montana. Det må vara barnsligt, men Miley Cyrus får kompensera för rynkan jag såg i min panna idag. Ja, just det, EN RYNKA!!! Man kan tycka att man borde få något slags cred för att ha börjat med anti-rynkkräm när man var 14, men nej, det man får är tunnare hår och hud skrynkligare än förra vårens skinnjacka innan man är 19. Tack för den, världen. Vad kommer härnäst? Pelargoner? Sju sorters kakor? Ett glas rött framför Trädgårdsfredag?
Geez, jag kommer vara i klimakteriet när jag är 21.
- - -

p.s. För er som gillar Trädgårdsfredag, pelargoner och sju sorters kakor... Det går bra det med - alla lika, alla olika! d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0