Min röstning!

Yes! Nu har det börjat - Lady GaGa har redan chockat och Kanye Wests skalliga flickvän banar sig fram på röda mattan, det här kommer bli kul!
För att förbereda mig har jag kollat igenom de nominerade videorna och gjort en lista på vilka jag vill ska vinna och vilka jag tror kommer vinna! (Har som synes utelämnat en del kategorier då de blev alltför svåra att avgöra!)



VIDEO OF THE YEAR
Beyoncé: "Single Ladies (Put A Ring On It)"
Lady Gaga: "Poker Face"
Eminem: "We Made You"
Kanye West: "Love Lockdown"
Britney Spears: "Womanizer"

Min önskevinnare: Här var det jämnt mellan Kanye och Lady GaGa - till slut fick dock Kanyes, ganska enkla, video vinna slaget över Lady GaGas, som vanligt, väldigt påkostade men samtidigt plastiga konstverk.

Vem vinner egentligen? Lady GaGa är otroligt kommersiell och har en hel drös hitlåtar i år, vilket troligtvis gör att hon vinner. Hennes glittriga videor och låtar gör nog att fler röstat på henne



BEST NEW ARTIST
3OH!3
Lady Gaga
Kid Cudi
Drake
Asher Roth

Min önskevinnare: Av det lilla jag hört gillar jag 3oh!3s sound, och hoppas, hoppas, hoppas att de eller Asher Roth vinner!

Vem vinner egentligen? Lady GaGa måste ju ta hem den här kategorin, to be honest är det ju egentligen bara henne man hört om på sistone!



BEST MALE VIDEO
Eminem: "We Made You"
Kanye West: "Love Lockdown"
Jay-Z: "D.O.A (Death of Auto-Tune)"
T.I. featuring Rihanna: "Live Your Life"
Ne-Yo: "Miss Independent"

Min önskevinnare: Ahh, kom igen Kanye! (Även om det skulle vara kul att se honom förlora bara för att se om han får ett utbrott igen som på EMA '06! Rättelse: Det var VMA '07, tänk så fel jag hade! Tack Viktor!) Den avskalade enkelheten och de (vad jag rent fräckt förmodar vara) afrikanska dansarna. 

Vem vinner egentligen? KANYE! KANYE! KANYE!



 

BEST FEMALE VIDEO
Beyoncé: "Single Ladies (Put A Ring On It)" (http://www.youtube.com/watch?v=XDTibf0qIzw )
Lady Gaga: "Poker Face" (http://www.youtube.com/watch?v=Ngf5Oo_XrjI&feature=fvst )
Taylor Swift: "You Belong With Me" (http://www.youtube.com/watch?v=5AHzIq_n-DQ)
Kelly Clarkson" "My Life Would Suck Without You" (http://www.youtube.com/watch?v=FHjERzdSXpg )
Katy Perry: "Hot 'N Cold" (http://www.youtube.com/watch?v=yY3CehyfUko&feature=fvst )
Pink: "So What" (http://www.youtube.com/watch?v=8ZNeBkhiL7g )

Min önskevinnare: Taylor Swift! Att se på videon är som att se She's all that på 3 minuter och 48 sekunder - och man blir så glad av den! En musikvideo som även fungerar ljudlöst - ironiskt nog.

Vem vinner egentligen? Än en gång - Lady GaGa. Tyvärr röstar folk på den rosa tuggummipop som spelas på de kommersiella rosa tuggummipopsradiokanalerna. En sensation som GaGa som har minst fem hitlåtar det senaste året borde ta hem det här. Som sagt, fok röstar ju tyvärr inte på videorna på Video Music Awards...



BEST HIP-HOP VIDEO
Eminem: "We Made You"
Kanye West: "Love Lockdown
Flo Rida: "Right Round"
Asher Roth: "I Love College"
Jay-Z: "D.O.A (Death of Auto-Tune)"

Min önskevinnare: Guess who? Yes, än en gång Kanye. Fast Asher Roths video är rätt charmig ändå i sin "oj-jag-la-alla-mina-musikvideopengar-på-collegefesten-så-det-här-är-vad-vi-får"-anda!

Vem vinner egentligen? Det kan bli jämnt mellan Kanye och Jay-Z här. Vad som än händer får inte Eminem vinna! Hans video känns alltför lågstadiegjord.



 

BEST POP VIDEO
Beyoncé: "Single Ladies (Put A Ring On It)"
Britney Spears: "Womanizer"
Cobra Starship featuring Leighton Meester: "Good Girls Go Bad"
Lady Gaga: "Poker Face"
Wisin y Yandel: "Abusadora"

Min önskevinnare: Jag må hata henne, men kom igen Brittan! Riktigt snyggt gjord video, mycket bra koreografik dessutom. Cobra Starship gillar jag med, men videon känns alltför sedd och gjord.

Vem vinner egentligen? Ga-ga-go-go. Fucking Lady GaGa. Yikes. Sedan undrar jag om jag fått rätt video till Wisin y Yandel - och om jag har det varför de överhuvudtaget är nominerade?! Hjärnplåga hela vägen igenom videon!



BEST ROCK VIDEO
Coldplay: "Viva La Vida"
Kings Of Leon: "Use Somebody"
Green Day: "21 Guns"
Fall Out Boy: "I Don't Care"
Paramore: "Decode"

Min önskevinnare: Den svåraste kategorin av de jag valt att gå igenom! Här gäller det ju att stänga av vilka låtar man älskar i vanliga fall och bara fokusera på videon! Coldplays "Viva la Vida" är ju dock underbart gjord så min röst faller på den med Green Day tätt bakom.

Vem vinner egentligen? Som sagt, svårast hittills. Jag kan tänka mig att alla miljoner Twilightfans har röstat på Paramore, då det är det officiella soundtracket till "New Moon". Annars blir det nog Coldplay eller Kings of Leon!


Kommentarer
Postat av: Viktor Wiberg

Ursäkta fröken P-B men måste bara komma med en rättning och säga att kanyes utbrott var på VMA-07 och om han inte får ett pris denna gång hoppas jag att han bojkottar MTV på riktigt!

2009-09-14 @ 03:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0